Penningmeester voor kerkrentmeesters gezocht

Zondag 5 november neemt Tjerk Overduin afscheid als kerkrentmeester. In de afgelopen jaren heeft hij met groot enthousiasme en inzet vele taken opgepakt, waaronder ook veel uitvoerend werk rondom de financiën van onze gemeente. Nu Tjerk vertrekt, willen we kijken of we dat anders kunnen organiseren en apart kunnen beleggen. En dus niet meer willen koppelen aan het ambt van kerkrentmeester. Eigenlijk zoals dat vroeger ook het geval was. We zoeken dus een vrijwilliger (m/v) die het leuk vindt om deze klus op te pakken. En omdat wij niet al het talent in de gemeente kennen, doen we hierbij deze open oproep.

Wat houdt de klus in?

  • Het opstellen van de jaarlijkse begroting en jaarrekening in overleg met de kerkrentmeesters en het kerkelijk bureau, 
  • het onderhouden van de administratie van de Bethlehemkerk in samenwerking met administrateur, 
  • het doen van betalingen en het opstellen van facturen en de daaruit voortkomende contacten met mensen binnen en buiten de gemeente.

In overleg kunnen taken opgeknipt worden en/of door meerdere mensen worden uitgevoerd.

Wat krijgt u (of jij!) ervoor terug? Dat is natuurlijk niet de belangrijkste vraag…???? Maar toch: wellicht biedt het de gelegenheid om met de gaven die u hebt op deze plek actief te zijn in Gods Koninkrijk. Het voordeel is dat u het werk vrijwel helemaal zelf kunt inplannen op de momenten die u het beste uitkomen. Wellicht op een enkele vergadering na. Maar ja, die is dan wel met de kerkrentmeesters, een best gezellige club die hun vergaderingen standaard beginnen met een tompouce. Heeft u interesse of wilt u meer weten? Neem dan gerust even contact op met Michel Visser (voorzitter kerkrentmeesters).