Laatste zomermiddagdienst Grote Kerk 2024

Zondagmiddag 29 september is de vierde en laatste zomerdienst van dit jaar in de Grote of Sint Jacobskerk in het centrum van de stad.  De kerk is vanaf 15.30 uur geopend. Van 16.00 tot ongeveer 16.30 uur is er een mooi instrumentaal moment met Joram van Ketel (trombone) en Iddo van der Giessen (orgel). Zij vormen al enige jaren een duo en spelen diverse werken waaronder een werk van Händel en een mooie nieuwe bewerking van Psalm 8.  Daarna is er gelegenheid om elkaar even te ontmoeten en wat te drinken. Om 17.00 uur begint de dienst onder leiding van ds. W.J. de Hek uit Utrecht. Hij is behalve predikant ook architect. In de verkondiging staat hij stil bij de strijd tussen David en Goliath. We luisteren natuurlijk ook naar orgelspel van Aarnoud de Groen. Laten we door onze houding, aanwezigheid, gebed en lofzang een levend teken zijn van Gods koninkrijk in het centrum van de stad.